Így darálja le az ellenzéki pártokat Gyurcsány Ferenc
A bukott miniszterelnök által vezetett Demokratikus Koalíció szép lassan bekebelezi és az uralma alá hajtja a többi baloldali pártot. Mutatjuk, hogyan csinálja.
Az utolsó napokra felpörgette a kampányt, amit teljesen MSZP-telenített.
„1. Karácsony Gergely aktivitása
Az IDEA Intézetnek az előválasztásra vonatkozó közvélemény-kutatásai, ha predikcióval nem is élhettek – mint ahogyan minden kétséget kizáróan egyetlen kutatás se –, de azt mutatták, hogy a két adatfelvétel között Karácsony aktivitásának a növekedésével a »nyakára ment« Kálmán Olgának. Aktivizálta magát és (potens) szavazóit, és fontos, hogy a második adatfelvétel esetében egy, az egy héttel az előválasztás befejezése előtti időszakról beszélünk. A kampány érdemi mozgósító szakasza június 20-án indult. Karácsony az esetében ritkán tapasztalható aktivitással, napi – pörgethető – tartalommal lépett fel, és ez a jellemzője végig fent is maradt kampányában.
2. Karácsony MSZP-telenített kampánya
Amellett, hogy Karácsony győzelme az MSZP számára politikai létkérdés volt, a párt (szimbolikájában) teljesen hiányzott Karácsony kampányából. Tulajdonképpen a párt budapesti vezető politikusa, Kunhalmi Ágnes kivételével Karácsony egyik ismert MSZP-s politikust sem vette „arcára”. Kampányának színvilága, elemei és nyelve teljesen másnak tűnt az MSZP-P 2018-2019-as kampányaihoz képest. (Az, hogy MSZP-s politikusok milyen Facebook-megosztásokkal éltek, az jelen esetben nem különösebben számít.)
A DK kampánya esetében, ha nem is egy gyurcsánytalanított DK-t láttunk, de sokkal inkább egy dobrevesítettet, ehhez képest Karácsonyéból látványosan »hiányzó« elem volt az MSZP. Minden bizonnyal ez lesz Karácsony számára a jövőben is a siker egyik lehetséges kulcsa.”